Svenssons på Lilla Grimslätt

2013-11-04
11:55:37

Svamptider

Man kan ju alltid låtsas att det fortfarande är sommar, sensommar i alla fall. 1.:a  november och jag har varit ute och plockat kantareller, det är ganska otroligt. Tack vare vår underbare hund Balder hittade vi svamp under alla höstlöven.
Ikväll blir det svamp till lammkotletterna. Fantastiskt lammkött som vi köper på  Grimslätt Gård.      
                 
 
Om man går en ronda i trädgården blir man snart varse att det faktiskt är höst. Allt är inplockat. De få blommor som är kvar vissnar sakta med säkert. Morgonpromenaden blir allt senare och kvällspromenaden tidigare..
Men hösten är också fin. Vi tänder ljus och eldar i öppna spisen. sjunker ner i soffan med en bra bok Det blir liksom lite lugnare .
 
 
                       . .
 
Kommentarer:
2013-11-06 @ 17:10:04
#1: Rosa

Inte hittat en svamp i år ..inte varit ute så mycket i o för sig
ha det så bra
kram Rosa

2013-11-10 @ 00:47:01
#2: Cathrine

Hej Siv, kul att följa din blogg, kul också att du gillar hundar! Som du vet, jag har fött upp och haft hundar i mer än 35 år! West Highland White Terriers!
Nu har jag flyttat upp till Norrland efter många år i Stockholm, är så nöjd! Det är underbart vackert här som du vet, och så tyst!
Hör av dig om du kommer upp någon gång!

Svar: Hej Cathrine Kul att du hittat hit, det blir inte så mycket privat bloggande mest blir det till mina medlemmar i ViktVäktarna, men ibland får jag en liten stund och då kommer det några rader om livet på Grimslätt-
Var i Norrland bor du? I Brattbäcken? Vi hade planer på att åka dit i somras, men det var så vackert väder så vi ville inte sitta i bilen när solen vräkte ner. I sommar kanske det blir av i stället. Jag har inte varit där på 40 år minst.
Balder är en så härlig liten hund, och har förändrat livet för oss totalt. Nu måste man ju verkligen ge sig ut oavsett väder, de kräver ju sin motion och träning. men det är så kul. Har du fortfarande kennel?
Ha det bra vi hörs Siv
Siv

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: