Svenssons på Lilla Grimslätt

2016-01-23
18:09:11

Början på något nytt

Pension, pensionär, det förknippas ju för sjutton med gamla k.ärringar och gubbar, dit hör väl inte jag? Nej, det måsta ha blivit fel någonstans. Jag kollade i passeet och räknade efter, men tänk det stämmer faktiskt. Men vem bryr sig vad det står på gammalt pass.
 
 
Det är väl bara att välja. känner jag mig så här:
 
 
                                                              
 Eller så här:
 
 
Ja, ja jag vet så snygg är jag inte, men vem bryr sig. Det var ju hur jag kände  mig vi pratade om, eller hur.
 
Det är ju märkligt att man känner sig jämgammal med sina barn, men så är det. Ungar bara så ni vet.
 
 
Ni vet ju alla hur vi känner oss på morgonen när vi stiger upp, närmare  förklaring är inte nödvändig. Här gäller det att stämma i bäcken så at inte hela dagen blir förstörd.
Jag tiittar mig i spegeln, ler och säger: Godmorgon Siv så vacker du är idag och  så trevligt  vi skall ha tillsammans idag. 
På med ytterkläderna och så tar Balder och jag vår härliga morgonpromned.
 
 Skickar upp Balder för att växka Christer.
 
Frukostdags med Christer. Ingen brådska läsa nyhter och njuta av kaffe, macka ägg och frukt.
Frukten delas lika mellan mig och Balder
 
 
 
Pensionär altså, inte så dumt, när man tänker efter.
 
/Siv
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: