Svenssons på Lilla Grimslätt

2016-03-22
17:52:43

2016 22 mars de första täckbäddarna klara och tranorna har kommit.

Pust, stånk och stön, ryggen värker och jag är helt slut, men ack så nöjd med mig själv. De första täckodlingsbäddarna är rensade, fyllda med bokashi  och täckta, nu är det bara potatislandet kvar som skall göras i ordning, men i morgon får det bli finlir och plantera årtets panséer och göra lite påskfint.
 
                                                                        
 
 
Igår såg jag de första vårblommarna, tussilago och blåsippa, inte så många, men det ger hopp om att våren verkligen har kommit, även om det inte meteroligiskt är sant. 
Även våra trogna tranor har kommit, de anlände mycket ljudligt i går. Det är verkligen ett riktigt vårtecken. 
 
 
Balder:
 
Ja hon har varit duktig slitit och jobbat. Jag har fått vara ute hela dagen, men fy sjutton vad matte var tråkig.
bollen var med, men hon kastade bollen helt oengerat och sa hela tiden: Hopp och lek.
Hopp och lek själv,  får du se hur roligt det är att leka ensam.
Titta vad jag hoppar, tror du att jag kan hålla på så här hela dagen eller? Jag skall säga dig en sak, det är mycket  roligare när du kastar bollen och intresserar dig för mig. Fattar du?.
 

 
 
Vet ni vad hon gjorde efter lunch, tog med mig ut utan boll, hur tänkte hon där? det  var ju om möjligt ännu tråkigare. Jag tror jag somnar.
 
 
/Siv och Balder
 
 
 
 
Kommentarer:
2016-03-27 @ 15:39:56
#1: Rosa

Fint ni gör

2016-03-27 @ 15:41:19
#2: Rosa

Fint ni gör

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: