Svenssons på Lilla Grimslätt

2013-02-03
12:22:40

Vintersådd 2 februari 2013

 
Då har jag för första gången i mitt liv startat en vintersådd.
Lejongap, Humle, Akleja, Fngerborgsblomma och Judas penningar, undrar just hur detta skall sluta, men kul med ett försök.
 
Blir detta bra, så blir det i större skala nästa år.
Det var inte bara planetring utomhus i går. Alla Pelargonier och Saint Paulier har fått ny jord och rena fina krukor. Det är första året på länge som jag verkligen kommit i gång i tid, så nu får blommorna faktiskt visa sin tacksamhet och blomma så det ryker i sommar.
                                                       
                                                           
      När vintern känns lång så blir det allafall lite vårkänsla att börja pyssla lite med blommorna.
 
Kylan är tillbaka och det gillar inte Balder för då åker täcket på.
 
Balder:
 
Menar matte verkligen allvar, skall jag gå ut i det här spektaklet igen. Hon vet ju att Freja retar mig och tycker det är det fånigaste hon sett. Titta bara vad mallig hon är, där hon sitter i sin vinterpäls och hånler. Jag försökte faktiskt att vägra, men jag borde ju räknat ut att hon skulle hämta mig.
                                                                      
 
Vi har fått nya fina bilder på mina döttrar,  Detta är pappas flickor, de gillar också att leka med boll.
 
Visst är Bonzette vacker
'
                                                            
 
                
Även vintern har sina bra dagar, i går var det på bara nåon minusgrad, solen börjar faktiskt att värma lite nu. . T.o.m. Christer njuter av promenaden. 
 
 
/Siv
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: