Svenssons på Lilla Grimslätt

2012-04-09
20:34:34

April 9, 2012

Balder

Jaha så var dom äntligen hemma, matte och husse,  tänk att bara åka iväg så där utan mig. 
Jag har bott hos Tomas och Kerstin, det var så kul. Jag har lekt med Elin en jätte söt liten tjej, klart man gilla tjejer. Jag gillade verkligen när hon höll i kopplet och jag gjorde mitt bästa för att gå så fint jag kunde.
Min matte och husse tog med hundkorgen, för att jag skulle sova i den. Kerstin hade nämnligen klart deklarerat: "Ingen hund i sängen" trodde hon ja!!!!!
Första kvällen tog hon med sig korgen till sovrummet. (Stort misstag). Sedan sa hon: Ligg Balder! Här skall du ligga Bader! Vad menar hon., tänkte jag, ligg där själv om du tycker det är så himla skönt.
Söt och vacker som jag är, tittade jag med stora ögon och tänkte: Hon kan inte mena allvar, har hon inte förstått att jag är en gårdis? Vem tror ni vann? Självklart var det jag. När hon satte sig i sängen, hoppade jag helt sonika upp och sen var slaget förlorat för familjen Arnell. Nu har jag ryktesvägen hört att de tycker det är tomt utan mig i sängen.




.



Så här skönt har jag och Freja det, innan Husse och Matte kommer och knôr sig ner. Det blir lite trångt, men OK då.

Freja:

Mig lämnade de hos Mårten och Mimmi, där har jag varit många gånger och det är så mysigt. Men jag får ju inte gå ut, undrar varför? Jag ser blå himmel, jag hör fåglar kvittra och säkert finns det en eller annan mus att jaga.
Min matte säger att jag inte får gå ut  för att de bor i stan - och - tror dom att jag tänker gå på krogen eller???
Fast det känns nog lite otäckt med alla bilar och alla människor, så jag har det säkert bättre inomhus hos Mårten och Mimmi. Jag ligger också i sängen, men bara så länge det passar mig, jag är ju en katt och har integritet. Jag är bara på semester och har ny betjäning, men det tror jag inte dom har fattat.
Nu är i alla fall alla hemma och jag känner att jag har full kontroll på tillvaron igen. Jag kommer och går som jag vill, busar med Balder och det är alltid han som blir tillsagd att sluta, när jag piper.  Fast Balder och jag har det himla mysigt också, som ni ser. Men det är så himla kul att reta honom (jag är ju allafall storasyster).







Kommentarer:
2012-04-10 @ 15:45:31
#1: Agneta

Alla verkar trivas när Ni är samlade på samma planet. Jag har lagt in din blogg ibland mina favoriter så jag slipper söka varje gång. Kram kram storasyster.

2012-05-11 @ 17:47:51
#2: Yohanna

Hi, hi, vad härligt att Balder fick sova i sängen! Jag vet ju att det är mitt fel att han började med den lyxen... =) Kan tänka mig att både ni och de bepälsade var rätt glada att se varandra igen. =) Kram!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: